воскресенье, 30 сентября 2018 г.

Intervju med Kalle Grenemark!

Frågor:

Oskar Fasting: Vilket är ditt bästa skidskytteminne?
Kalle Grenemark: Mitt bästa skidskytteminne är ifrån OS i Turin Bergman mot Poiree bronsfighten.

Oskar Fasting: Hur kom det sig att du började arbeta som kommentator?
Kalle Grenemark: Jag fick frågan efter att jag slutat som tränare i landslaget efter Os 2002 i Salt lake city och på den vägen är det.

Oskar Fasting: Hur är det att arbeta som kommentator? Vad är lätt- respektive svårt?
Kalle Grenemark: Det kan vara körigt och få ut all info under en sprint och distanstävling. Det händer så mycket 1:a skjutning. 2:a skjutning, start,målgång etc så det är otroligt mycket info som kommer fram men som inte syns i rutan. Det gäller att dels hänga med på det som visas i bild men även andra saker som är intressanta för tittarna. Lättast är jaktstart, masstart och staffet.

Oskar Fasting: Vad gör du när du inte kommenterar skidskytte?
Kalle Grenemark: Till vardags jobbar jag som tränare på skidskyttegymnasiet i Boden och som idrottslärare på samma skola.

Oskar Fasting: Mixedstafett har ansetts som Sveriges bästa medaljchans. Vad tycker du generellt om den tävlingsformen?
Kalle Grenemark: Jag tror att Sverige kommer att ta medalj i mixed stafett om alla deltagare är friska. Jag tycker att det är en intressant tävlingsform men det kan ta ett tag innan alla nationer anser att ett mixed guld är lika mycket värt som övriga medaljer.

Oskar Fasting: Vilken nation tror du vinner medaljligan på dam- respektive herrsidan?
Kalle Grenemark: Medaljligan vinns säkert av någon av de stora nationerna Ryssland, Tyskland eller Norge, som redan inledningsdagen tog tre medaljer.

Ett stort tack till Kalle som tog sig tid till att svara på mina frågor!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Inför Herrarnas VM-distanstävling

Imorgon så ska herrarna köra sin tredje av totalt fyra distanstävlingar den här säsongen.  Michael Greis (bilden) och  Maxim Tchoudov  ...